مصاحبه با قائم مقام خودروسازي چري

قائم مقام شرکت خودروسازي چري چين اعلام کرد: بازار ايران بزرگترين بازار خودروهاي صادراتي شرکت چري محسوب مي شود و از اين حيث يک بازار سخت و پيچيده براي اين شرکت محسوب مي شود
۲۹ دی ۱۳۹۵ | ساعت ۰۹:۱۰
مصاحبه با قائم مقام خودروسازي چري
قائم مقام شرکت خودروسازي چري خبر داد
هدفگذاري چري براي افزايش داخلي سازي و توسعه بازار در ايران
پرشين خودرو: قائم مقام شرکت خودروسازي چري چين اعلام کرد: بازار ايران بزرگترين بازار خودروهاي صادراتي شرکت چري محسوب مي شود و از اين حيث يک بازار سخت و پيچيده براي اين شرکت محسوب مي شود
قائم مقام شرکت خودروسازي چري خبر داد هدفگذاري چري براي افزايش داخلي سازي و توسعه بازار در ايران.
به گزارش خبرنگار اعزامي «پرشين خودرو» به کشور چين، ژو بيرن در يک گفت و گوي اختصاصي با بيان اين مطلب افزود: طي سالهايي که شرکت چري با شرکت مديران خودرو در ايران همکاري داشته، موفقيت هاي بسيار مطلوبي حاصل شده و در عين حال مشتريان ايراني گرايش بيشتري به سمت خريد خودروهاي اين شرکت پيدا کرده اند.
وي با بيان اينکه هدفگذاري اصلي شرکت چري ارتقاي مستمر کيفيت و رقابت پذيري در کلاس جهاني است، افزود: شرکت چري براي حفظ سهم خود در بازارهاي صادراتي برنامه هاي گسترده اي را دنبال خواهد کرد و به همين دليل طي سه سال گذشته با انعقاد قرارداد جوينت ونچر با شرکت مديران خودرو، تلاش خواهيم کرد تا اهداف گسترده اي را در بازار ايران محقق کنيم.
وي ادامه داد: هدف اصلي شرکت چري تبديل شدن به يک خودروساز سرآمد در سطح دنيا است و براي رسيدن به اين هدف برنامه هاي همچون تنوع محصول، ارتقاي کيفيت و بهرهگيري از تکنولوژي روز دنيا را دنبال مي کند.
ژو بيرن خاطر نشان کرد: در سال 2013 شرکت چري حدود 185هزار دستگاه خودرو به کشورهاي مختلف دنيا صادر کرده که اين ميزان 35درصد از کل صادرات خودرو کشور چين را تشکيل مي دهد.
قائم مقام شرکت چري افزود: اين شرکت به تازگي احداث يک کارخانه جديد خودروسازي در کشور برزيل را آغاز کرده و اميدواريم با توسعه فعاليت ها در تمام قاره هاي جهان بتوانيم در بازارهاي جهاني موفقيت هاي بيشتري را به دست آوريم.
وي با اشاره به دشواري هاي کنوني در راستاي همکاري با ايران افزود: با وجود تمام محدوديت ها شرکت چري مصمم است تا برنامه هاي خود در بازار ايران را با جديت دنبال کند و در راستاي افزايش توليد حرکت کند.
وي با بيان اينکه در حال حاضر به واسطه توسعه فعاليت هاي چري در بازار ايران افزون بر دو هزار موقعيت شغلي ايجاد شده است، افزود: اين شرکت در قبال شرکاي ايراني خود و مشتريان احساس مسووليت مي کند و در عين حال تلاش مي کند تا در راستاي ايجاد اشتغال بيشتر در ايران گام بردارد.
ژو بيرن ادامه داد: با توجه به افزايش تحريم هاي اخير و رشد نرخ دلار در ايران فشار مضاعفي بر روند همکاري هاي دو طرف وارد شده و حتي روند توليد در مقاطعي با زيان همراه بوده و اميدواريم به زودي با تغيير شرايط بتوانيم در استاي توسعه فعاليت ها گام برداريم.
وي در پاسخ به اين سوال که آيا چري برنامه اي براي بهره گيري از توان سازندگان داخلي و افزايش عمق ساخت داخل قطعات دارد؟ افزود: در شرايط حاضر اولين هدف اين است که بتوانيم روابط را حفظ و همکاري ها را ادامه دهيم و سپس در راستاي توسعه فعاليت ها گام برداريم.
قائم مقام شرکت چري تصريح کرد: اين شرکت در گذشته برنامه هايي را براي توسعه همکاري با طرف ايراني تدوين کرده زيرا هدف ما تنها فروش خودرو در بازار ايران نيست و تلاش مي کنيم تا منافع مشترک ايجاد کنيم.
وي با بيان اينکه در شرايط فعلي به دليل تحريم ها و مشکلات ارزي اين همکاري ها توسعه نيافته است، افزود: بدون شک در روابط ايران و چين به سمت توسعه همکاري ها با سرعت دنبال مي شود و اعتماد متقابل نيز بين دولت و ملت دوکشور مشاهده مي شود.
وي گفت: نمي توان توان بالاي سازندگان قطعات در ايران را ناديده گرفت و اين شرکت از مدت ها قبل برنامه هايي را براي انتقال تکنولوژي در دستورکار قرار داده و جلساتي را نيز با مقامات دولتي ايران برگزار کرده اما به دليل تغيير سريع مديريت ها در ايران اين مذاکرات از مسير اصلي خود خارج شده است.
ژو بيرن اطمينان داد که شرکت چري مصصم به افزايش داخلي سازي قطعات در ايران است، زيرا تلاش مي کند تا به واسطه توسعه فعاليت هاي توليدي خود در ايران فرصت هاي بيشتري را براي حضور در بازار خاور ميانه ايجاد کند.
قائم مقام شرکت چري افزود: در حال حاضر شرکت چري اصلي ترين هدف خود را همکاري با شرکت هاي مطرح دنيا و بهره گيري از متخصصان نخبه جهاني در زمينه طراحي و توليد محصولات روزآمد قرار داده و در اين مسير به پيشرفت هايي دست يافته است.

نظرات

نظر دهید

نظر خود را در مورد این مطلب بگذارید .