عملکرد 2 ساله باشگاه هواداران مديران خودرو

باشگاه مشتريان به عنوان يک واحد برقرار کننده ارتباط با افراد يا سازمانها تعريف مي شود، که با حمايت سازمان و به منظور ايجاد ارتباط مستقيم و منظم با مشتريان، به منظور فعال کردن مشتريان و افزايش وفاداري آنها به وسيله ايجاد يک رابطه برنده - برنده با آنها تعريف مي شود.
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ | ساعت ۰۴:۱۱
عملکرد 2 ساله باشگاه هواداران مديران خودرو

تعريف باشگاه هواداران مديران خودرو

باشگاه مشتريان به عنوان يک واحد برقرار کننده ارتباط با افراد يا سازمانها تعريف مي شود، که با حمايت سازمان و به منظور ايجاد ارتباط مستقيم و منظم با مشتريان، به منظور فعال کردن مشتريان و افزايش وفاداري آنها به وسيله ايجاد يک رابطه برنده - برنده با آنها تعريف مي شود.

اهدف باشگاه هواداران مديران خودرو

هدف اصلي باشگاههاي مشتريان، افزايش دانش سازمان درباره مشتري است. از زماني که مشتري در باشگاه ثبت نام مي کند، به دنبال هر تماسي که با او برقرار مي شود، سازمان اطلاعات مفصلي در مورد موقعيت شخصي اعضاء، علايق و ساختار تقاضاي آنها دريافت مي کند. باشگاه مشتري به عنوان يک زيربناي مناسب براي افزايش فراواني تعاملات بين شرکت و مشتري ودريافت بازخور از اين ارتباط نگريسته
 مي شود. در همين زمينه اهداف باشگاه هواداران
MVM به شکل زير تعريف شده است:

·         افزايش تعامل مشتريان با مديران خودرو و ايجاد ارتباط مستقيم بين شرکت ، نمايندگي ها و مشتريان

·         نظارت بر عملکرد صحيح نمايندگان شرکت

·         به اشتراک گذاري تجربيات مشتريان با يکديگر

·         ايجاد حس اعتماد در مشتريان بالقوه با کمک مشتريان بالفعل

·         وفادارسازي و افزايش رضايت مشتريان از طريق ايجاد رابطه برنده برنده در باشگاه

·         کسب آمارهاي مديريتي و بازاريابي از طريق اين وب سايت به منظور بهبود و توسعه مستمر شرکت

·         اطلاع رساني

·         شناخت فرصت هاي جديد

·         بهبود کيفيت خدمات به اعضا و مشتريان وفادار

·         برند سازي

·         بهبود عملکرد از طريق تحليل اطلاعات

·         خلق تجربه اي متمايز براي مشتريان وفادار

·         خلق خدمات جديد از طريق شناسايي خواسته ها و نياز مشتريان

·         ارتباط مستقيم با مصرف کننده نهايي

·         و ...

 

تاريخچه باشگاه هواداران MVM

ايده راه اندازي باشگاه هواداران MVM از زمان شروع فعاليت هاي بازاريابي شرکت مديران خودرو در واحد بازرايابي و تبليغات اين شرکت مطرح بوده و در نهايت از اسفند ماه سال 1389 طرح عملي راه اندازي باشگاه هواداران MVM با بررسي زير ساخت ها  و سناريو مورد نياز، آغاز و در دي ماه 1390 پس از پشت سر گذاشتن تست هاي مختلف، وب سايت باشگاه هوادان MVM در تاريخ سوم دي ماه سال 1390 با ثبت نام 34 کاربر جديد که اولين نفر آن آقايي به نام  فرهاد ابريشم کار از تهران بود، فعاليت رسمي خود را آغاز کرد. خبر راه اندازي اولين باشگاه هواداران خودرويي به سرعت در خبرگزاري هاي خودرويي و غير خودرويي کشور منتشر گشت و در طول اولين ماه فعاليت باشگاه، تعداد اعضا آن به 480 نفر رسيد که از اين ميان مي توان به آقايان هوشنگ مهري، نادر نعمت منش، سروش نوروزي، مجيد سکوت، فتاح عزيزي، هادي تقدس تعالي، هدايت عسگر خان و خانم شيرين شکوه اشاره داشت که در طول اولين ماه فعاليت باشگاه به اين مجموعه پيوسته اند و در حال حاضر در گروه فعال ترين اعضاي باشگاه قرار دارند.

از جمله مزاياي تشکيل باشگاه هوادارن مديران خودرو، مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • آمارهاي مفيد مديريتي و بازاريابي از طريق وب سايت براي بهبود مستمر و توسعه
  • کاهش فرصتهاي از دست رفته
  • افزايش بهروري و بهبود کيفيت خدمات به اعضاي  باشگاه
  • بهبود جلوه و برند شرکت
  • توسعه و خلق خدمات جديد از طريق شناسايي خواسته ها و نيازهاي مشتريان
  • ارتباط مستقيم و بدون واسطه با مصرف‌کنندگان نهايي

 

  کمپين هاي برگزار شده در اولين سال فعاليت باشگاه هواداران MVM

*اولين کمپين اين باشگاه در خرداد ماه سال 1391 با حضور 25 نفر از اعضاي فعال در کارتينگ پرند برگزار و مورد توجه و استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

 

*دومين مراسم باشگاه مرداد ماه سال 1391 با حضور 10 نفر از اعضاي فعال در مراسم قرعه کشي اين شرکت واقع در دفتر مرکزي شرکت برگزار شد و طي آن جناب آقاي هدايت عسگر خان يکي از اعضاي فعال باشگاه برنده ي سفر به چين گشتند.

*سومين کمپين، فستيوال 33*33 در شهر اصفهان بود که با حضور 15 نفر از اعضاي فعال X33 سوار در شهريور ماه سال 1391 طي دو روز برگزار گرديد.

باشگاه هواداران MVM همچنين در  يازدهمين نمايشگاه بين المللي خودرو شيراز حضور داشت و شرکت مديران خودرو عنوان "غرفه برتر" در اين نمايشگاه را کسب کرد.

 

کمپين هاي برگزارشده در دومين سال فعاليت باشگاه هواداران MVM

نخستين کمپين  در دومين  فعاليت باشگاه در اسفند ماه سال 1391با حضور 20 نفر از اعضاي فعال  به مناسبت اولين سالگرد باشگاه هواداران در هتل چمران شيراز برگزار شد .


 

دومين کمپين سال دوم فعاليت باشگاه ،  در 11 و 12 مهر سال 1392 با عنوان" سفري شگفت انگيز با X33  "  بصورت کارناوال و با حضور برندگان مسابقه عکاسي برگزار گرديد .


    عملکرد دوساله باشگاه هواداران MVM

   در طول 2 سال فعاليت باشگاه بالغ بر 8500 نفر به عضويت باشگاه هواداران درآمده اند که از اين ميان در حدود 250 نفر از اعضاء امتياز بالاي 1000 را در اين مدت بدست آورده اند که جزء اعضاي ويژه باشگاه هواداران محسوب مي شوند همچنين تعداد 116 نفر از اعضاء در اين مدت امتياز بالاي 2000  را کسب نموده اند که بعنوان اعضاي VIP باشگاه هوادارن MVM محسوب مي گردند.

در حدود 5 اعضاء مالکين خودرو MVM530 ، 0   مالکين خودروMVM 315   ، %  مالکين خودرو X33  و مالکين خودرو MVM110 مي باشند.

 

در طول اين دو سال در حدود33000 موضوع شامل خبر،ياداشت ، عکس و ويدئو توسط اعضا به اشتراک گذاشته شده است.

      در حال حاضر حدود  10%  از خريداران خودرو  MVM عضو باشگاه هواداران مي باشند.

      در نمودار زير که آمار بازديد دوساله وب سايت باشگاه را نمايش مي دهد، سير صعودي ميزان بازديد مشهود است.

            10 استاني که بيشترين عضو را در باشگاه هواداران MVM دارند به ترتيب شامل استان هاي تهران (C) ، اصفهان(%9) ، خراسان(%9) ، مازندران (%8) ،فارس (%7) ، خوزستان (%6) ، آذربايجان شرقي (%6) ،کرمان (%5)،همدان (%4) و گيلان (%3) مي باشد.

(لازم به ذکر است که اين اطلاعات تنها بر اساس پروفايل هايي که آيتم مربوط به استان محل سکونت را تکميل نموده و همچنين براي ورود به سايت از PROXY استفاده ننموده اند ، مي باشد.)

 

اهداف پيشرو باشگاه هواداران در سال آتي:

  • ايجاد و خلق يک تجربه عالي و متمايز براي مشتريان
  • ايجاد ارتباطي دوسويه و تعاملي مستقيم با مشتريان
  • برگزاري برنامه هاي آموزشي ، علمي ، فرهنگي براي ارتقاء سطح آگاهي هواداران باشگاه با برگزاري گردهمايي، جشن ، مراسم و يا همايشهاي مورد نياز
  • تبديل مشتريان ”معمولي" به مشتريان "دائم"
  • انجام فعاليتهاي لازم براي رسيدن به خود کفايي باشگاه
  • ارائه بالاترين کيفيت خدمات
  •  حمايت و پشتيباني از منافع باشگاه در راستاي اهداف شرکت مديران خودرو

با توجه به اينکه نگاه ما در تيم مديريت به سمت اجراي تبليغات گسترده به منظور افزايش کمي کاربران نمي باشد و هدف در حقيقت جذب مشتريان به واقع ارزشمند است، لذا از ابتدا تا کنون سعي براين بوده که باشگاه از طريق همين اعضاء فعلي و به صورت دهان به دهان به اعضاي جديد معرفي شود که اين امر علاوه بر گسترش کيفي مطلوب سايت، موجب آرامش خاطر اعضاي قديمي تر و البته تثبيت جو سالم و پوياي سايت خواهد شد.

اميدواريم به مانند گذشته با همراهي و کمک دوستان دلسوزي همچون شما بتوانيم در راستاي تقويت هرچه بيشتر اين سايت که متعلق به همه ي اعضاي آن مي باشد گام بردارد.

نظرات

نظر دهید

نظر خود را در مورد این مطلب بگذارید .